Sizler için 11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir konusuyla ilgili 11 tane online test sorusu hazırladık. Başarılar dileriz.
11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir-3
Tebrikler - 11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir-3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Soru 1 |
Tanzimat Dönemi şiiriyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Şiir dilinin konuşma diline yaklaştırılması gerektiğini savunmuşlar ve şiirlerini sade bir dille yazmışlardır. | |
Şiirde asıl değişiklik, içerik yönünden gerçekleştirilmiştir. | |
Şiirdeki değişimin temelini İbrahim Şinasi atmıştır. | |
Halk şiiri ve hece veznine az da olsa ilgi gösterilmiştir. | |
Divan şiirinin somut yaşamla ilgisiz olduğunu, yapmacık bir söyleyişe sahip olduğunu iddia etmişlerdir. |
Soru 2 |
Aşağıdakilerden hangisi saf (öz) şiirin niteliklerinden değildir?
İç ahenge önem verilir; şiir, ritim sanatı olarak değerlendirilir. | |
Şiirin bir tezi olduğu, toplum düzenini sağlamak için kullanılması gerektiği gerçeği yansıtılır. | |
Şiir cevheri, kendisine yabancı her öğeyi dışta bırakarak ifade edilme imkânı arar; gayesinin kendisi olduğunu sezdirir, ortaya koyar. | |
İnsanın duygularının sonsuzluğu, sessiz müzikle yansıtılır. | |
Dilde rüya âlemi kurulur, bunun için de imgelerden yararlanılır. |
Soru 3 |
Millî Edebiyat Dönemi şiirinde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
Aruz ölçüsü | |
Sanatlı dil | |
Yalın dil | |
Hece ölçüsü | |
Dilde sapma |
Soru 4 |
Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Dönemi özelliklerinden değildir?
Bu dönemde en önemli edebî akım realizm olmuştur. | |
"Halka doğru" ilkesini benimseyerek ulusal kaynaklara dönüş amaçlanmıştır. | |
Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin ve Ali Canip Yöntem bu hareketi başlatan kişilerdir. | |
Ziya Gökalp'in yazdığı Yeni Lisan makalesiyle Millî Edebiyatın ilkeleri duyurulmuştur. | |
Millî Edebiyatın yayın organı Genç Kalemler dergisidir. |
Soru 5 |
Aşağıdakilerden hangisi Mehmet Akif Ersoy’un şiirlerinde işlediği konulardan biri değildir?
Taklitçilik ve köksüzlük | |
Fakirlik ve geri kalmışlık | |
Ahlaksızlık ve inançsızlık | |
Karamsarlık ve umutsuzluk | |
Taassup ve cehalet |
Soru 6 |
Ziya Gökalp, kurulacak millî edebiyatın — kaynağına dayanması gerektiğini ileri sürmüştür. Düşünsel yapıtlarında bu tezi savunduğu gibi, yazdığı edebî yapıtlarda da bu tezden hareket etmiştir. Ziya Gökalp’ın yapmak istediği şey, İslâm uygarlığının ve Batı uygarlığının etkisiyle asıl kaynağından uzaklaşan edebiyatımızı, tekrar bu kaynağa döndürmektir.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
divan edebiyatı | |
eski Yunan edebiyatı | |
Batı edebiyatı | |
çağdaş dünya edebiyatı | |
halk edebiyatı |
Soru 7 |
I. Sanat toplum içindir.
II. Kafiye kulak içindir.
II. Şiirde konu değil parça bütünlüğü olmalıdır.
IV. Dilde sadeleşme amacı güdülmelidir.
V. Eserlerde vatan, millet, eşitlik, hürriyet konuları işlenmelidir.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi Millî edebiyat ile Tanzimat I. dönem için ortak bir söylem olamaz?
I. | |
V. | |
III. | |
II. | |
IV. |
Soru 8 |
Servetifünun şiiri ile Millî Edebiyat Dönemi şiirinin karşılaştırıldığı aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
Servetifünun şiirinde sadece aruz ölçüsü kullanılırken; Millî Edebiyat Dönemi şiirinde hece ölçüsü daha yaygın olarak benimsenmiştir. | |
Servetifünun şiirinde bireysel temaların dışına çıkamayan Türk şiiri, Millî Edebiyat Dönemi’nde millî ve toplumsal nitelikli yeni temalarla zenginleşmiştir. | |
Servetifünun şiirinde Arapça, Farsça sözcük ve tamlamaların yoğun olarak kullanıldığı ağır dil, Millî Edebiyat Dönemi şiirinde yerini halkın kullandığı sade Türkçeye bırakmıştır. | |
Servetifünun şiirinde Batı’daki parnasizm ve sembolizm akımlarından etkilenilmiş, Millî Edebiyat Dönemi şiirinde sürrealizm ve fütürizm akımları etkili olmuştur. | |
Servetifünun şiirinde sone, terzarima, serbest müstezat gibi nazım biçimleri kullanılmış; Millî Edebiyat Dönemi şiirinde ise bu nazım biçimlerine halk ve divan geleneğinden yararlanılarak geliştirilen yeni biçimler eklenmiştir. |
Soru 9 |
Güzel dil Türkçe bize,
Başka dil gece bize.
İstanbul konuşması
En sâf, en ince bize.
Yeni sözler gerekse
Bunda da uy herkese.
Halkın söz yaratmada
Yollarını benimse.
Bu metinle ilgili aşağıdaki açıklamalardan hangisi yanlıştır?
İstanbul konuşmasının ölçü alınmasının gerekliliğine dikkat çekilmiştir. | |
Düşünceleri kolayca açıklama ve benimsetmede araç olarak kullanılan kuru, didaktik bir anlatım söz konusudur. | |
Ses akışı ve söyleyiş şiire özgü bir ahenk oluşturmaktan uzaktır. | |
Türkçenin önemi vurgulanmış, halkın gerekirse başka dilden sözcük almaktan kaçınmayacağı belirtilmiştir. | |
Sade bir dil ve hece ölçüsü kullanılmıştır. |
Soru 10 |
Medeniyet deme, duymaz, o sağır
Taş üstünde taş kalmasın durma kır
Kafalarla düz yol olsun her bayır
Attilâ'nın oğlusun sen unutma
Bu dizelerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Millî Edebiyat Dönemi şiir anlayışının özelliklerini yansıtmaktadır. | |
Söz sanatlarından yararlanılmıştır. | |
Çapraz uyak düzeni vardır. | |
Hece vezniyle yazılmıştır. | |
Ulama vardır. |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat şiirinin genel özelliklerinden değildir?
Yalın bir dil kullanılmıştır. | |
Millî kaynaklara yönelinmiştir. | |
Toplum için sanat anlayışı hâkimdir. | |
Sadece yurtseverlik, kahramanlık temaları işlenmiştir. | |
Hece ölçüsü kullanılmıştır. |