Haydar Ergülen Kimdir, Hayatı, Biyografisi, Eserleri, Özellikleri, Edebi Kişiliği…
1983’te arkadaşları ile birlikte Üç Çiçek dergisini çıkarmıştır.
1980 sonrası Türk şiirinin kendine özgü sesi olan önemli isimlerindendir.
Şiirleri Türk Dili, Varlık, Yaşasın Edebiyat, Yazko Edebiyat, Yusufçuk gibi dergilerde yayımlanmıştır.
Gelenekle çağdaş şiiri ustaca kaynaştıran şair, popülist ve ideolojik söylemlerden uzak bir şiir dünyası kurmuştur.
Divan şiiri geleneğinden yararlanarak gerçeklikle ironi arasında gidip gelen duygu yoğunluğu yüksek şiirler yazmıştır.
Sade, lirik ve ince bir üslupla insan-dünya ilişkisini, ölüm-yaşam çatışmasını sorgulamıştır.
Aylar, mevsimler ve uzak kentler üzerine şiirler yazmış; ölüm, yalnızlık, yabancılaşma gibi temaları işlemiştir.
Sıradan insanın günlük yaşantısının arka planını bir şair duyarlılığıyla dile getirmiştir.
Hayatın ince, zarif ama unutulmuş güzelliklerini derin bir anlatımla şiire yansıtmıştır.
“Mavi” ve “nar” sözcüklerini birçok şiirinde imge olarak kullanmıştır.
Şiirinin en önemli özelliği, her şiirinin bütüncül bir imge etrafında kurgulanmış olmasıdır.
“40 Şiir ve Bir” kitabında bütün şiirleri tek bir dizeyle bitirmek gibi özgün buluşlara imza atmıştır. Bu kitabıyla 1997 Necatigil Şiir Ödülü’nü, Cahit Külebi Özel Ödülü’nü, Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü’nü almıştır.
“Keder Gibi Ödünç” kitabıyla Cemal Süreya Şiir Ödülü’nü, “Eskiden Terzi” kitabıyla Halil Kocagöz Şiir Ödülü’nü almıştır.
Şiirin yanı sıra denemeleri ve şiir değerlendirmeleriyle ilgi uyandırmıştır.
ESERLERİ
Şiir | Karşılığını Bulamamış Sorular, Sokak Prensesi, Sırat Şiirleri, Eskiden Terzi, Karton Valiz, Keder Gibi Ödünç, 40 Şiir ve Bir, Üzgün Kediler Gazeli, İçli Zarf, Ölüm Bir Skandal (toplu şiirler), Nar (toplu şiirler) Hafız ile Semender (toplu şiirler) |
Deneme | Haziran, Tekrar, Üvey Sokak |