Sizler için 11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir konusuyla ilgili 10 tane online test sorusu hazırladık. Başarılar dileriz.
11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir-2
Tebrikler - 11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı-3.Ünite-Şiir-2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Soru 1 |
Namık Kemal ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
Güçlü bir hitabet edası, içten ve cesur bir söyleyiş tonu, üslubunun en belirgin özelliğidir. | |
Avrupai Türk şiirinin kurulmasında önemli rol oynayan Tevfik Fikret ve Cenap Şahabettin’in üzerinde etkisi büyüktür. | |
Şiirlerinde hürriyet, vatan, kanun, hak, adalet, ahlak temalarını işlemiştir. | |
İlk şiirlerinde etkisinde kaldığı divan şiirinden ve tasavvuftan uzaklaşarak sosyal hayata ve Batı dünyasına yönelmiştir. | |
Hece ölçüsünü bazı şiirlerinde denemiş, genellikle aruzu kullanmıştır. |
Soru 2 |
Görüp ahkâm-ı asrı münharif sıdk u selametten
Çekildik izzet ü ikbal ile bab-ı hükümetten
Usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetten
Mürüvvet-mend olan mazluma el çekmez ianetten
Hakir olduysa millet şanına noksan gelir sanma
Yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadr ü kıymetten
Vücudun kim hamir-i mâyesi hâk-i vatandandır
Ne gam rah-ı vatanda hak olursa cevr ü mihnetten
Muini zalimin dünyada erbab-ı denaettir
Köpektir zevk alan sayyad-ı bi-insafa hizmetten
Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi adlı şiirinden alınan bu parçayla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Üçüncü ve beşinci beyitte ilk dizedeki anlam, ikinci dizedeki atasözü değerindeki bir sözle pekiştirilmiştir. | |
Şiirde geçen “halka hizmet", “millet", “vatan" kavramları Tanzimat’la şiirimize girmiştir. | |
Şiirde ritim aruz ölçüsüyle sağlanmış, kafiye ve redifle ahenk güçlendirilmiştir. | |
Şiirde verilmek istenen mesaj, halk, millet ve vatan için kendini feda etme, zulme karşı olma düşüncesidir. | |
Dördüncü beyit ile beşincinin yerleri değiştirildiğinde şiirdeki anlam bütünlüğü bozulmaktadır. |
Soru 3 |
Servetifünun Dönemi Türk Edebiyatı'nda --- beri devam eden --- çatışmasının sonucunu ---- edebiyatı lehine olarak kesinleştiren son evredir.
Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerin hangisinde verilenler sırasıyla getirilmelidir?
1876’dan - eski-yeni - divan | |
1860’tan-eski-yeni-divan | |
1839’dan - alaturka-alafranga - halk | |
1839’dan - Doğu-Batı - divan | |
1860’tan - Doğu-Batı - Batı |
Soru 4 |
Aşağıdaki dizelerin hangisinde özellikle Tanzimat Dönemi’ne özgü bir kavram yoktur?
Ayağın sakınarak basma aman sultânım
Dökülen mey kırılan şişe-î rîndân olsun | |
Ölürsem görmeden millete, ümit ettiğim feyzi,
Yazılsın seng-i kabrime vatan mahzun, ben mahzun. | |
Ne mümkün zulm ile bidâd ile imhâ-yı hürriyet
Çalış idrâki kaldır muktedirsen ademiyetten | |
İnledikçe eleminden vatanın her nefesi
Gelin imdâda diyor bak budur Allah sesi | |
Kalb-i millete vücûdun ulu bir mucizedir
Bunu fehmeylemeyen müdrike-i âcizedir |
Soru 5 |
İle’l-ebed... İki rûh-ı mu’âşıkın bu ümîd
Bu va'd-i mugfil-i sevda penâh-ı kalbi idi;
Fakat ne fikr-i ba’id:
Hayât-ı zâ'il içinde muhabbet-i ebedî!
Tevfik Fikret’e ait bir şiirden alınan bu metinde Servetifünun şiirine yönelik dikkati çeken en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
“Aşk" temasının işlenmesi | |
Nazmın nesre yaklaştırılması | |
Yabancı sözcüklerle yüklü anlaşılması zor bir dil kullanılması | |
Şiirde resim oluşturulması | |
Parnasizm akımından etkilenilmesi |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi, Servetifünun şiirinde işlenen ana izleklerden (tema) değildir?
Bunaltı | |
Memnuniyetsizlik | |
Psikolojik kaçış | |
Yaşamdan şikâyet | |
Yaşama sevinci |
Soru 7 |
Şinasi’nin şairliğiyle ilgili olarak aşağıdaki yargıların hangisi doğru değildir?
Tanzimat’ın getirdiği sosyal kavramlara şiirlerinde geniş yer vermiştir. | |
Şiirlerinde düşünceyi ön plana çıkarmış, aklı yüceltmiştir. | |
Batı'da çevirdiği şiirleri Tercüme-i Manzume isimli eserinde toplamıştır. | |
Konuşulan Türkçeden yeni bir şiir dili kurmaya çalışmıştır. | |
Hayal ve duygularındaki renklilik, söyleyişindeki canlılık ve doğallık ile güçlü bir sanatçı portresi çizmiştir. |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi Servetifünun şiirinin genel özelliklerinden biri değildir?
"Her şey şiirin konusu olabilir." düşüncesi benimsenmiş, çoğunlukla bireysel konular ele alınmıştır. | |
Yönetimin baskısı nedeniyle toplumsal sorunlara yönelinmemiş, eserlerin dilsel ve biçimsel yönlerine ağırlık verilmiştir. | |
Aruz ölçüsü üstün tutulmuş, hece ölçüsü küçümsenmiştir. | |
“Göz için kafiye" anlayışı yıkılmış, "kulak için kafiye" anlayışı benimsenmiştir. | |
Anlamın dize ya da beyitte tamamlanması kuralı sürdürülmüştür. |
Soru 9 |
Servetifünun şiiri, Tanzimat şiiri ile karşılaştırıldığında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Servetifünuncular, “sanat için sanat”, Tanzimatçılar ise özellikle birinci dönemde "toplum için sanat” görüşünü benimsemişlerdir. | |
Servetifünuncular Arapça-Farsça yeni sözcüklerle ve tamlamalarla örülü ağır bir dil, Tanzimatçılar ise sade bir dil kullanmışlardır. | |
Servetifünuncular bireysel konuları, Tanzimatçılar ise sosyal ve siyasi konuları işlemişlerdir. | |
Servetifünuncular Batı’dan alınan nazım biçimlerini, Tanzimatçılar ise divan edebiyatı nazım biçimlerini kullanmışlardır. | |
Servetifünuncular halka seslenmek istemişler, bu dönemde gazete önemli bir yer tutmuş; Tanzimatçılar ise seçkinler için, özellikle dergilerde yazılarını yazmışlardır. |
Soru 10 |
Tanzimat'ın ikinci nesil sanatçılarından ---- daha çok ölüm teması üzerinde yoğunlaşan metafizik düşünüş, Abdülhak Hamit’te ölümden başka “Allah, ölüm sonrası, hayat, dünya, madde, ruh, varlığın başlangıcı ve sonu" gibi sorunlarla genişler.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Nabizade Nazım’da | |
Recaizade Mahmut Ekrem’de | |
Direktör Âli Bey’de | |
Ahmet Mithat Efendi’de | |
Muallim Naci'de |